Vizitas 17.jpg

Gydymo įstaigos ir toliau turėtų teikti  prioritetą pacientų aptarnavimui nuotoliniu būdu, kai nėra būtinybės gyvai konsultacijai. Tačiau poliklinikos privalo užtikrinti gyventojų priėmimą, kai reikalinga atlikti tyrimus, gydymo procedūras ar suteikti kitas būtinas gydymo paslaugas, kurioms būtinas tiesioginis kontaktas. Tokios Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijos buvo pateiktos ketvirtadienį vykusiame pasitarime su poliklinikų, pirminės sveikatos priežiūros centrų ir savivaldybių atstovais.

Per pasitarimą taip pat buvo aptartos priemonės, padėsiančios užtikrinti kokybišką gyventojų aptarnavimą telefonu. Gydymo įstaigoms pateikta rekomendacija peržiūrėti vidaus tvarkas ir siekti, kad būtų atsakyta į visus gyventojų skambučius, o nesant tokios galimybės – registruoti neatsakytus skambučius ir perskambinti.

Pasitarimo metu buvo apžvelgta ir birželio mėnesį suteiktų paslaugų statistika.

Paaiškėjo, kad šiemet pirminės sveikatos priežiūros paslaugų birželį  buvo suteikta tik 6 proc. mažiau, nei tą patį mėnesį praėjusiais metais, skaičiuojant tiek apsilankymus, tiek nuotolines paslaugas.

Įdomu tai, kad nors iki  birželio 16 d. šalyje galiojo karantinas ir todėl apsilankymų pas pirminio lygio gydytojus birželį sumažėjo,  šį sumažėjimą beveik pilnai kompensavo gyventojams suteiktos nuotolinės paslaugos.

Pasibaigus karantinui gydymo įstaigos palaipsniui grįžta prie įprasto darbo režimo, tačiau priimant gyventojus pas gydytojus-specialistus vis dar susiduriama su darbo organizavimo iššūkiais. Ministerijos atstovai pakvietė poliklinikų ir savivaldybių vadovus didesne apimtimi atnaujinti gyventojų aptarnavimą poliklinikose ir ligoninėse, tačiau nepamiršti laikytis infekcijų kontrolės reikalavimų.

Primename, kad praeitą penktadienį sveikatos apsaugos ministras, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas Aurelijus Veryga kreipėsi į šalies savivaldybes ir joms priklausančias gydymo įstaigas, prašydamas susitelkti ir kuo greičiau grįžti prie įprasto gyventojų aptarnavimo gydymo įstaigose.

Sulaukus daug gyventojų skundų dėl per lėto grįžimo prie tradicinių „gyvų“ konsultacijų poliklinikose ir nesuteikiamų paslaugų ligoninėse, Vyriausybė nusprendė atidžiai stebėti, kaip grįžtama prie planinių paslaugų teikimo. Jau anksčiau buvo skelbta, kad liepos mėnesį, norėdamos gauti 1/12 apmokėjimą už paslaugas, gydymo įstaigos turi suteikti ne mažiau kaip 70 proc. stacionarinių ir ne mažiau kaip 80 proc. ambulatorinių paslaugų apimčių. Vyriausybės pasitarime nuspręsta, kad jei paslaugų teikimo sutrikimai išliks iki rugsėjo 1 d., gali būti atsisakyta dabar galiojančio vadinamojo 1/12 apmokėjimo modelio ir pereita prie mokėjimo už suteiktų paslaugų faktą.

SAM Spaudos tarnybos inormacija